REBRINGA

REBRINGA

Vázfestés 1 - Camping

2014. szeptember 30. - szabodzsi

Elöljáróban annyit, hogy mivel nem vagyok szakember, tanácsot adni nem tudok, csak leírom a tapasztalataimat a bringafestés témáról. Így már be is védtem magam arra az esetre, ha véletlenül hülyeségeket írnék. Kronológiai sorrendben fogom elmesélni a tapasztalataimat, kezdve a régi szerelemmel: 

Csepel_Camping.jpg

A képen látható bringa nem az enyém, csak kerestem egy képet illusztrációnak. Viszont eléggé rákívántam megint.

Szóval a budapesti bringás életemet Csepel Camping bringákkal kezdtem. A belvárosban mozogtam főleg, egyszerűen imádtam, oda találták ki ezeket a bringákat. A legjobban azt szerettem benne, hogy olyan cuki volt, hogy még akkor sem néztek rám rossz szemmel, ha a járdán a gyalogosok között tekertem. Szigorúan nem összecsukhatóak voltak, általában 5000 Ft körül vettem őket vidékről. Ma már egyre inkább megy fel az áruk, de azért még lehet találni jó vételt. Vitték is, mint a cukrot. Mármint a tolvajok. Az egyiket a Nagymező utcában lopta el éjszaka egy külföldi srác, aki elkérte egy körre, és nem jött vele vissza. Volt talán összesen vagy 3, amik közül egyet festettem le, ecsettel. zománcfestékkel. Hát olyan is lett. Mivel ugyanúgy elő kell készíteni hozzá a vázat, ami a legnagyobb munka benne, akkor már érdemes normálisan megcsinálni vagy megcsináltatni.

Az előkészítés a következőképpen zajlott: szétszedtem a bringát, majd megpróbáltam lecsiszolni róla a régi festékréteget. Ez kézzel nagyon nehezen akart haladni, ezért beszereztem egy ehhez hasonló flex csiszolókorongot:

flex.jpg

Így már gyorsabb volt a folyamat, de senkinek sem ajánlom, fárasztó, zajos, poros, mocskos. Ennél sokkal jobb módszerek is vannak, például a homokszórás vagy a kromofág. Amikor sikerült elérnem a fémtiszta felületet, mindenféle alapozás nélkül egyszerűen ecsettel befestettem zománcfestékkel a vázat. Fekete és fehér festéket is vettem, amiből kevertem egy szép szürke színt. Mivel nem teljesen kevertem el a festéket, ezért nagyon érdekes cirmos hatást sikerült elérnem. A végeredmény azonban elmaradt a mégoly visszafogott várakozásaimtól is, ugyanis nagyon sok megfolyás volt rajta, és nagyon puha és sérülékeny maradt a festékréteg. Körömmel benyomhatóan puha. Jóval később festettem még ecsettel egy másik bringát, ott már sokkal alaposabb voltam, alapozót is használtam, a festéket több vékony rétegben vittem fel, végül le is lakkoztam. Ott a végeredmény már sokkal vállalhatóbb lett. Összefoglalva tehát: játszós bringát minimál költségvetésből le lehet festeni otthon akár ecsettel is, csak ne legyenek nagy elvárásai az embernek.

A bejegyzés trackback címe:

https://rebringa.blog.hu/api/trackback/id/tr596724977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása