REBRINGA

REBRINGA

Favorit

2014. szeptember 21. - szabodzsi

Hadd mutassam be a másik, párhuzamosan futó projektemet, a saját szaladgálós favorit országúti single speed bringám felújítását. Sajnos hirtelen nem találtam képet róla, illetve csak olyat, amin már nincs egyben.

WP_20140831_004.jpg

Ez a nem túl szép látvány fogadott, amikor egy-két hónapja hasra fordítottam valamiért. Hát nem örültem. Azonnal végigfutott a gondolat, hogy ez bizony kuka. Főleg, miután realizáltam, hogy nem csak repedéssel van itt gond.

WP_20140831_005.jpg

Ez itt bizony jól körbe van rohadva, elengedte a forrasztás. Ezeket a régi bringákat még muffos technológiával készítették, a csöveket nem hegesztették egymáshoz, hanem azokat a muff ölelésében tulajdonképpen egy forrasztás tartja össze, aminek anyaga ennél a váznál valamilyen rézötvözet. Mivel nem értek hozzá, ennél jobban nem is mennék bele, akit jobban érdekel, olvassa el Merényi Dániel cikkét a témában!

Visszatérve a kukára - hát nem akaródzott kidobni szegény sokat megélt bringám vázát, éveken át hű társam volt latyakban, sárban, napsütésben. Keresni kezdtem hát, hogy kihez fordulhatnék. Több bringás fórumon is egy bizonyos Máriusz nevű mestert ajánlottak Halásztelekről, akit ezen információk alapján már nem volt nehéz megtalálni. Lefotóztam a repedést és elküldtem neki email-ben, mondjon rá valamit. Mondott is rá egy szerény összeget, meg hogy vigyem csak el, meg tudja csinálni. Én másnap elvittem és talán egy hét múlva már vissza is kaptam a javított vázat.

Már nem is emlékszem rá, hogy hogy került ez a szép fehér fényezés a vázra, de már eredetileg is csúnya volt. A néhány év nyúzás azonban úgy leamortizálta szegényt, hogy ha nem lett volna ez a repedés, akkor is le kellett volna festeni. Ekkorra már jóideje érett a gondolat, hogy saját magam szeretném lefújni. Itt szeretnék mindenkit lebeszélni arról, hogy ilyesmire adja a fejét. Nem éri meg annyi időt és energiát rááldozni, egyszerűbb leadni egy olyan szervizbe, ahol foglalkoznak felújítással, vázak fényezésével is. A helyzet persze azért nem ennyire egyszerű, a következő posztban megpróbálom összefoglalni, hogy milyen lehetőségeink vannak, ha újrafestett vázat szeretnénk.

A bejegyzés trackback címe:

https://rebringa.blog.hu/api/trackback/id/tr356717995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása